// arhiva

Downloads

This category contains 4 posts

Management Summary

Cu cât este mai înalt nivelul unui Manager și mai complexă activitatea sau departamentul de care răspunde, cu atât nevoia de condensare și reducere la esențial a informației de prelucrat este mai mare. Pe de altă parte, un Manager trebuie să fie confruntat doar cu informația privitoare la problemele care nu pot fi rezolvate exclusiv de subalternii săi.

Principiul conciziei, capacitatea de a separa esențialul de irelevant și de a-l exprima în mod precis, este o trăsătură esențială oricărui Manager sau Project Manager. Fără această reducere a complexului la esențial, luarea deciziilor în cadrul proiectelor complexe ar fi imposibilă. Din acest motiv, în practica raportării este foarte răspândit rezumatul pentru Management, sau Management Summary, und document de maxim 2-3 pagini, care rezumă informațiile esențiale dintr-un raport mai lung. În cazul proiectelor mai puțin complexe, acesta înlocuiește raportul de statut.

Vă prezint un template de Management Summary și în același timp de Status Report pentru proiecte de complexitate mică sau medie. Însuși exercițiul de completare periodică a unui astfel de raport condensat, este foarte util organizării informației în proiect.

TPL-Management Summary
Title: TPL-Management Summary (0 click)
Caption:
Filename: ms_template_management-summary_v2.doc
Size: 77 KB

Prima regulă a rapoartelor întocmite cu acest template: 
să nu depășească o pagină.

Instrucțiunile de completare sunt incluse în document; orice întrebare este binevenită.

Action Items: Cum urmărim activitățile suplimentare?

Introducere

Întotdeauna în decursul evoluției unui proiect apar și alte activități decât cele care au fost planificate și documentate prin intermediul planului de proiect. În această situație, avem practic două posibilități:

  • includem task-urile noi în plan, urmând procedura de change management aplicabilă în cazul proiectului, sau
  • păstrăm o evidență separată a acestor task-uri

Sigur că există și alte variante pentru a gestiona aceste task-uri, însă mă voi concentra asupra celei de-a doua variante, în care decidem să păstrăm o evidență separată a task-urilor.
Pe de altă parte, fiecare manager de proiect se confruntă cu monitorizarea unor activități de detaliu ale task-urilor din plan, care însă nu s-ar preta la includerea în planul de proiect. Acestea sunt activități care trebuie însă controlate de managerul de proiect.

Template - Action Items
Title: Template - Action Items (0 click)
Caption: Template - Action Items
Filename: template-action-items.zip
Size: 117 KB

Action Items List sau lista de acțiuni

Metoda cea mai des întălnită în practică este utilizarea unui document de tipul Action Items List (denumit și  Open Issues List sau Task List). Această metodă este utilă și pentru centralizarea, comunicarea și monitorizarea altor activități ale organizației, departamentului sau echipei, activități care nu se înscriu in cadrul vreunui proiect. (more…)

Task Management Tool

Toate aplicațiile de E-Mail, pe care le folosim zi de zi, oferă funcționalitate bazală de task management, de tipul “don’t forget the milk”. Pentru centralizarea și urmărirea multiplelor probleme-sarcini-responsabiltăți ale unui (Project) Manager, sunt necesare însă și funcții avansate.

Un fișier Excel, care răspunde acestor cerințe și poate fi extins și adaptat ușor, s-a dovedit a fi o unealtă, pe cât de simplă, pe-atât de utilă:

Task - Management - Tool
Title: Task_Management_v1 (0 click)
Caption: Task - Management - Tool
Filename: task_management_v1.xls
Size: 34 KB

Orice întrebări sau sugestii de îmbunătățire sunt binevenite.

UPDATE: Foarte utile sunt și template-urile lui Răzvan, pentru Word, OpenOffice și Apple Pages.

Protocolul intâlnirilor

În urma unei întâlniri de lucru ar trebui să rezulte:
– decizii,
– sarcini,
– responsabili și termene limită,
– informații clare, succint formulate.

Protocol-v2
Title: Protocol-v2 (0 click)
Caption: Protocol-v2
Filename: protocol-v2.doc
Size: 51 KB

(more…)