// arhiva

Comunicare

This category contains 13 posts

Sensul comunicării problemelor și mania micro-management-ului

Luni, 8:30 AM, telefonul sună, șeful:
– Ce mai face proiectul nostru?
– Bine, problemele sunt sub control.
– Foarte bine. Suntem in grafic cu procesul de selecție al dezvoltatorului?
– Da, după cum apare în raportul de statut de vineri.
– Foarte bine, bună treabă, mult succes!

Marti, 8:00 AM, telefonul sună, șeful:
– Saluut, ce mai face Project Manager-ul nostru preferat? Cum merge proiectul nostru?
– Bine, am întocmit lista dezvoltatorilor.
– Auzi? M-a sunat colega ta răspunzătoare de strategia de Marketing. Înțelegi importanța ei în proiectul nostru…
– Da, sigur, vom vorbi azi la 2:00 PM în ședința de proiect.
– Da, foarte bine, știi mi s-a plâns că nu i-ai luat în serios cererea de săptămâna trecută de a întocmi protocolul de ședință.
– Sigur, voi ține seama.
– O cunosc, e mai agitată, stai liniștit, am calmat-o eu. Îți spun doar ca să știi, să nu se nască din asta o problemă.

Miercuri, telefonul sună, șeful:
– Pe baricade, nu, pe baricade?! Nu-mi spune cu tipa de la Marketing, știu că te-ai descurcat ieri în ședința de proiect, nu-mi fac griji în privința ta, ești băiat mare. Auzi, cu lista aia a dezvoltatorilor .. câte firme ai luat în considerare?
– 5 firme au ajuns pe lista scurtă.
– Da, foarte bine. Ce te rog, mai caută tu vreo 2-3, ca să fim pe parte sigură, știi ce zic? Și fă-mi te rog un raport cu pros & cons.
– OK (gândind, fără să vrea: “orice cifră aș fi spus, răspunsul ar fi fost același”).

Dacă aveți genul acesta de comunicare cu superiorul, sponsorul proiectului sau membrii ai Steering Committee, și nu reușiți destul de devreme în timpul proiectului să vă impuneți, aveți o problemă serioasă, pe care cel mai probabil o subestimați. De ce? (more…)

Ascuns sau la vedere în comunicare

Mă număr printre cei care preferă să comunice la nivel rațional, recepționând totuși nivelurile mai adânci ale comunicării: afectiv, corporal, inconștient, etc. Fac asta din două motive:

  1. Respect: decid să iau în serios, ceea ce interlocutorul meu decide să-mi transmită, nu ceea ce intuiesc eu, sau rezultatul interpretărilor mele empirice,
  2. Mă simt mai sigur în comunicare la nivel rațional decât intuitiv, interpretativ, eventual speculativ.

(more…)

Managementul cantității

Nu, nu este o confuzie de termeni, vorbim despre managementul cantității informațiilor și cerințelor cu care suntem confruntați zilnic într-o poziție de Management. În principiu această cantitate se măsoară în numărul zilnic de:

  • Intâlniri,
  • E-Mail-uri și alte mesaje electronice sau scrise,
  • Telefoane.

Știm cu toții că în anumite faze afluxul acestora asupra noastră devine insuportabil, transformându-ne în alergători de la o convorbire la cealaltă, într-o permanentă stare de alertă, susținută prin descărcări crescute de adrenalină și încheiată de stări de epuizare. Dacă aceste perioade de încărcare maximă nu pot fi evitate complet, trebuie avut măcar în vedere ca durata lor să fie menținută la un minim.

(more…)

Regulile delegării

Delegarea este poate cea mai importantă unealtă a Manager-ului. Regula de aur este:

Pentru orice activitate sau responsabilitate pe care o delegați, trebuie să delegați și dreptul de decizie asupra modului de îndeplinire, precum și controlul asupra resurselor necesare/implicate.

(more…)

Comunicarea pozitivă

Comunicarea este pozitivă atunci când este însoţită, subliniată de energie pozitivă, de tonicitate. Pragmatismul, orientarea spre rezultat, spre soluții, atitudinea de învingător sunt toate atribute importante ale comunicării pozitive. Aceasta are darul de a mobiliza forţele creatoare, stimula disponibilitatea partenerilor pentru compromis, motiva echipa, putând de asemenea debloca multe situaţii de criză, ce apar în mai toate proiectele (printre altele criza de încredere). Ca atare ea nu trebuie să lipsească din repertoriul unui Project Manager.

Dar ce înseamnă mai exact comunicarea și atitudinea pozitivă în Management?

(more…)